پژمانفر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور: مومنی نگاه اتوبوسی ندارد-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

پژمانفر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور: مومنی نگاه اتوبوسی ندارد

«وزیر کشور در تمامی شورا‌های عالی کشور اعم از شورای انقلاب فرهنگی، شورای برنامه ریزی و توسعه، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی آموزش و پرورش، مسئولیت داشته یعنی وزیر کشور کوچک شده یک رئیس جمهور است. به همین دلیل وقتی استانداران فردی را در استان منصوب می‌کنند همه مسئولیت‌های حاکمیتی و وزارتخانه‌ها به وی برمی گردد و حتی دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید خود را با استاندار تنظیم کنند که نشان می‌دهد وزارت کشور باندی نیست.»
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 20
کد خبر: ۲۵۵۰۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه وزیر کشور کوچک شده یک رئیس جمهور است، کسب نشان درجه یک خدمت برای کاهش تلفات جاده‌ای و برنامه ریزی برای به کارگیری افراد فارغ از گرایش‌های سیاسی در این وزارتخانه را از ویژگی‌های مطلوب وزیر پیشنهادی کشور برشمرد.

نصرالله پژمانفر در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور، گفت: لازم است اشاره کنم دولت وفاق ملی به این معنا است که ما در چارچوب قوانین و اصول قانون اساسی با هم فرقی نداریم و با هر گرایش سیاسی در کنار یکدیگر کار می‌کنیم اما به این معنا هم نیست که اگر کسی چارچوب نظام را رعایت نکند حذف این افراد را به اینکه مخالفت با جریان اصلاح طلبی یا اصول گرایی شده است، گره بزنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس وظیفه دارد رأی اعتمادها را بررسی کند، اینکه گفتند دولت وفاق ملی همه وزرایش باید رأی بیاورند لازمه‌اش این است که نگاه و وظایف مجلس را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به سوابق تحصیلی وزیر پیشنهادی کشور، تصریح کرد: دکتر مومنی مدرک دکتری خود را از دانشگاه دفاع ملی اخذ کرده است و مدرک فوق لیسانس را در رشته علوم سیاسی بین الملل از دانشگاه تهران گرفته است بنابراین رشته‌هایی که در آن‌ها تحصیل کرده است با این وزارتخانه مرتبط است.

پژمانفر در بیان سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی کشور، افزود: دکتر مومنی در موقعیت‌های مختلف مسئولیت‌هایی داشتند و این نقطه قوت برای تصدی وزارت کشور است ضمن اینکه لازم است نگاهی به جامعیت برنامه وی داشته باشیم کما اینکه در تحلیل مرکز پژوهش‌های مجلس نیز برنامه وی جامع شناخته شده و در سرفصل‌های اقتصاد، معیشت، تقویت سرمایه اجتماعی، مشارکت سیاسی و اجتماعی، مدیریت بحران‌ها در حوادث غیرمترقبه، چالش‌های زیست محیطی شهری و روستایی، سوابق مرتبطی دارد. همچنین سعی کرده است در برنامه‌های خود نگاهی به اسناد بالادستی، برنامه هفتم، سند چشم‌انداز و بیانیه گام دوم انقلاب داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اظهار کرد: درست است وزارت کشور نباید باندی و حزبی اداره شود اما یک جریان سیاسی هم نیست بلکه جریانی حاکمیتی است و یک باشگاه و بنگاه سیاسی نیست و جز حاکمیت است که سیاست‌های حاکمیتی را اجرا می‌کند به همین دلیل وزیر کشور در تمامی شوراهای عالی کشور اعم از شورای انقلاب فرهنگی، شورای برنامه ریزی و توسعه، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی آموزش و پرورش، مسئولیت داشته یعنی وزیر کشور کوچک شده یک رئیس جمهور است. به همین دلیل وقتی استانداران فردی را در استان منصوب می‌کنند همه مسئولیت‌های حاکمیتی و وزارتخانه‌ها به وی برمی گردد و حتی دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید خود را با استاندار تنظیم کنند که نشان می‌دهد وزارت کشور باندی نیست.

وی افزود: البته در برخی از مواقع تعدادی از جریان‌های سیاسی اتوبوسی نیرو در این وزارتخانه پیاده کرده‌اند و انحرافاتی را در آن داشتیم اما دکتر مومنی نگاه اتوبوسی ندارد و از هر کسی که صلاحیت داشته و در چارچوب انقلاب باشد فارغ از دیدگاه جنایی استفاده می‌کند.

پژمانفر یادآور شد: دکتر مومنی زمانی در خراسان بزرگ مسئولیت داشتند، آن هم در اوج بحران‌هایی که در خصوص مرزها نگران کننده بود و موضوعات افغانستان را در کمال امنیت جلو بردند ضمن اینکه وی نشان درجه یک خدمت گرفته است که به عملکردش در خصوص تلفات جاده‌ای برمی گشت که بخشی از آن برعهده پلیس راهور است کما اینکه در سال ۸۸ تلفات جاده‌ای از ۲۸ هزار به ۱۵ هزار تنزل یافت.

وی تاکید کرد: در مورد سیاست‌های کلی نظام در برنامه ۱۶ سیاست کلی و ۱۱ مورد از مصوبات مجلس اورده شده است ضمن اینکه انتظار داریم در مورد اتباع هم که هم می‌تواند فرصت باشد و هم مدیریت نشود به تهدید تبدیل می‌شود برنامه داشته باشد، از سوی دیگر امیدواریم در خصوص دهیاری‌ها و شوراها که مسئله مهمی است برنامه داشته باشد چرا که ما قطعا به عنوان ناظر بر عملکرد وزرا نظارت می‌کنیم و وظیفه خود را در این زمینه انجام خواهیم داد./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده